divendres, 21 de febrer del 2014

Marques de Murrieta Reserva 2007

La Rioja va ser la primera DOQ d’Espanya. Actualment, de les aproximadament 70 DO que hi ha, la Rioja i el Priorat son les úniques amb DOQ. Això no vol dir que tots els vins que surten d'aquestes DO siguin excel·lents (tant de bo fos així!!), ja que malauradament hi ha molta morralla. Ho sé perquè n'he tastat uns quants... i perquè el meu senyor pare és dels d'aquella generació que pateixen de riojitis i es pensen que és només allà on es fan bons vins. El pobre home s'ha fet un fart de tastar riojas, buscant el seu calze mitificat sense resultats.

Aquest Nadal, però, vàrem tenir una sorpresa. Per al dinar del dia 25 la meva germana va dur dues ampolles de Marqués de Murrieta Reserva 2007 i em vaig reconciliar de seguida amb La Rioja. És un gran vi de tall clàssic, d'un color teula donat per la criança però encara profund i brillant, amb una fusta molt ben posada on també hi apareixen els torrats, i amb uns restes de fruiteta, que començaven a evolucionar cap a confitura de maduixa i que demostraven el que va ser una molt bona anyada. Aquest Marqués de Murrieta Reserva 2007 és un vi que encara es pot guardar potser un parell d'anys més però que jo recomanaria beure-se'l i gaudir-ne ara.


Amb qualsevol plat de caça ha de ser fantàstic, tot i que també se'l pot beure sol o amb un assortit d'embotits i formatges. Però vigileu, perquè amb una sola copa no en tindreu prou!


Berta

La sommelier del poble.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada