dilluns, 29 d’abril del 2013

Un món de vi (22/04/2013)



Villa Mas        El Celler de Can Roca       Le Baratin             22.04.2013



Dilluns 22 d’abril  vaig tenir el plaer de gaudir del tast de vins orgànics que fan a St. Feliu de Guíxols. Tota una troballa de vins, cellers i productors en consonància amb la natura. Vins de sol, de costers / vessants i de vent. VINS, simplement. Sense més arguments, virtuosos. Vins doncs en la integritat de la seva essència vital.

Doncs sí, ahir vaig ser una mica més sàvia descobrint vins molt interessants, varietats que no havia tastat mai, com una de prefil·loxèrica que han recuperat a Calonge, Mas Molla(www.masmolla.com), amb els seus vins de pagès de preu irrisori per la seva grandesa.

Només entrar pel pati de Villa Mas em vaig trobar els vins de riesling biodinàmics del celler Wittmann (www. wittmannweingut.com) amb el gran Michael amb un vestit típic de Baviera.

També vaig tenir el goig de conèixer els productors de Clos Lentiscus, amb el seu cava de sumoll que vaig descobrir aquest estiu i que em va arribar a l’ànima. (El recomano  a tots aquells que no l’hàgiu tastat.) Just al costat vaig poder tastar els vins dels francesos instal·lats al priorat de Terroir al Límit (www.terroir-al –limit.com) i em van sorprendre gratament amb el seu blanc amb moscatell, varietat de raïm  que últimament trobava a faltar en els vins blancs del nostre país.

I què dir d’Azienda Foradori (Trentino) amb les seves varietats autòctones: teroldego, manzoni o nosiola, i els seus vins d’àmfora… simplement sensacionals.

Vaig poder saludar el Joan Ramon del celler Escoda Sanahuja i tornar a tastar els seus vins biodinàmics de pinot noir i garnatxa, entre d’altres. Tastar també l’altra part de la nostra Catalunya i les seves garnatxes, amb els cellers de Les Foulards Rouges i Yoyo del Roselló.

Em va fer molta il·lusió acabar amb vins de Jerez d’Equipo Navazos explicats pel simpatiquíssim Miguel del celler de Can Roca.

Vaig poder viatjar per Sicília, Geòrgia, Tenerife, Rosselló, Jerez, Piemont, La Toscana i Alemanya a través dels seus vins. Vins de marcada personalitat, vins naturals de la terra, vins que parlen del temps del sòl, del vent i la seva gent.

Ahir tot aquest univers va passar pels meus sentits. Ara tinc feina a assimilar tanta riquesa, tinc feina a anar paint tants sabors, sensacions, sensibilitats i, sobretot, grans personatges que fan possible aquest món.

Berta Pla

PD: Gràcies Pitu Roca, gràcies Roger Viusà i gràcies a tots els qui ho feu possible. No hauria pogut celebrar els 37 de cap millor manera.

PPD: Per cert, moltes felicitats, sou el millor restaurant del món ara ja oficialment, per mi sempre ho heu sigut!!! Aquest premi, que tant us mereixeu, es també un premi pel nostre país, per la nostra gastronomia i pels nostres vins. Amb vosaltres hi guanyem tots. Endavant les atxes!!!








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada